چنانچه وقت ندارید می توانید صدای این مقاله را در هر جایی که هستید گوش کنید.

کودکان

بیمارستان های کودکان متفاوت است. به عنوان مثال، بیمارستان های کودکان باید رویکرد خانواده محوری داشته باشند، زیرا تقریباً همیشه والدین در آنجا درگیر هستند. در حالی که افرادی که در بخش مراقبت های بهداشتی کودکان کار می کنند اذعان دارند که کمک به بهبودی کودکان بسیار خوشحال کننده است، مراقبت از کودکان با استرس اضافی همراه است؛ چرا که درحال مراقبت از کوچک ترین، بی گناه ترین و آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند. در یک محیط مراقبت های بهداشتی کودکان، مطالعات نشان می دهد که بیماران و خانواده ها معمولا از مراقبت های بالینی خود راضی هستند. برای بیمارستان‌های کودکان که بر ایجاد بهترین تجربیات هم برای کودک و هم برای مراقب تمرکز دارند، بهبود لحظات کوچک‌تر و غیر بالینی می‌تواند سازمان مراقبت‌های بهداشتی کودکان را نسبت به سازمان دیگر متمایز کند.این مطلب به بررسی تاثیر عواملی میپردازد که میتواند بر تجربه کودکان در بیمارستان تاثیرگذار باشد.
سرویس غذا

چگونه خدمات غذا می تواند تجربه بیمارستانی کودک و مراقب را بهبود بخشد؟

غذا منبع قدرتمندی برای تغذیه و آرامش است، اما کودکان گاهی در بیمارستان از خوردن غذا تردید می کنند یا خودداری می کنند. روپوش‌ها، تجهیزات پزشکی، سوزن‌ها و سایر چیزهایی که با محیط بیمارستان ارائه می‌شوند برای هر کسی، به‌ویژه کودکان، ترسناک هستند. تیم‌های خدمات غذایی می‌توانند منوهای متنوعی ایجاد کنند که گزینه‌های آشنا و آرامش‌بخش را بدون قربانی کردن تغذیه به بچه‌ها ارائه می‌دهد. ارائه غذاهای آشنا همچنین برای مراقبانی که در مورد وضعیت فرزندشان ترس و اضطراب دارند، آرامش می بخشد. از آنجایی که بیمارستان‌های کودکان به مبارزه با چاقی کودکان و دیابت نوجوانان ادامه می‌دهند، همکاری با یک تیم خدمات غذایی که این اولویت‌ها را درک می‌کنند و تخصص لازم برای ایجاد گزینه‌های منویی سالم و هیجان‌انگیز برای جوانه‌های چشایی را دارند، حیاتی است.
خدمات محیطی

تأثیر خدمات محیطی (EVS) در بیمارستان کودکان چیست؟

خدمات زیست محیطی برای همه بیمارستان ها برای اطمینان از ایمنی بیماران، کارکنان و بازدیدکنندگان حیاتی است. به  بیمارستان کودکان، به دلیل وجود والدین و مراقبانی که نسبت به تجربه کودک خود حساس هستند، فشار بیشتری وارد می‌شود. در بیمارستان‌های کودکان، تیم‌های EVS باید به‌طور باورنکردنی فعال و ابزاری برای اطمینان از تمیز ماندن فضاها باشند.در تحقیقاتی که داشتیم، متوجه شدیم که بیماران نظافت را به ایمنی گره می زنند، که در نهایت بر وفاداری و احتمال توصیه خدمات بیمارستان تاثیر می گذارد. در واقع هر مقدار که تمیزی اتاق ها بالاتر باشد، افراد بیمارستان را بیشتر توصیه میکنند.

حمل و نقل بیمار (PT)

چگونه حمل و نقل بیمار بر بیمارستان های کودکان تأثیر می گذارد؟

همکاران حمل و نقل بیمار از جمله اولین افرادی هستند که یک کودک و مراقب او هنگام رسیدن به بیمارستان با آنها ملاقات می کنند. وظیفه فوری حمل و نقل این است که به کودک کمک کند تا بفهمد که ایمن است. در میان نورهای روشن و چهره‌های ناآشنا، حمل‌کننده‌های بیمار به راحتی کودکان در محیط بیمارستان کمک می‌کنند و به آن‌ها اطمینان می‌دهند که هرکسی که با آن‌ها روبرو می‌شود برای کمک به احساس بهتر در آنجا هستند.حمل کننده های بیمار می توانند تجربه حمل و نقل کودکان را سرگرم کننده کنند. با کمی خلاقیت، کارکنان PT می‌توانند تجربه‌ای به یاد ماندنی را به کودکان بدهند که به شکستن بخشی از تنش و ترس پیرامون یک تجربه بیمارستانی کمک می‌کند.
زمان
برای بسیاری از خانواده ها، انتظار کار ساده ای نیست. سرگرمی کودکان در یک محیط بالینی می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص زمانی که احساس خوبی ندارند. با ارائه اسباب‌بازی‌ها یا بازی‌هایی که انتظار را برای مراقب و کودک دردناک‌تر می‌کند، تجربه بیمار و خانواده را تقویت کنید. فراموش نکنید که اگر فضای انتظار طیف وسیعی از سنین را در خود جای می‌دهد، اسباب‌بازی‌ها نیز باید همینطور باشند. به بچه ها و والدینشان نشان دهید که هنگام طراحی هر فضا در بیمارستان خود به آنها فکر کرده اید.
همچنین ورود و خروج، کتاب تجربه کودک و خانواده اش در بیمارستان شماست. در حالی که بسیاری از تعاملات مثبت در این بین اتفاق می افتد، اما این دو نقطه تعیین کننده در زمان، لحظه های بسیار مهمی هستند. هماهنگی پذیرش، پرستاری، PT و EVS می تواند به بهبود جریان بیمار و کاهش نوبت دهی در اتاق های بیمار در طول زمان کمک کند. در پایین دست، این به معنای ناامیدی کمتر بیمار، رضایت بیشتر بیمار و بهبود درآمد به دلیل ابزار بهینه تجهیزات است.

همدلی
در حالی که تیم شما هر کاری که می تواند برای بهبود عوامل محیطی که ارتباط برقرار می کنند انجام می دهد، شما تجربه آنها را درک می کنید، همچنین پرستاران را تشویق می کنید تا با کلمات خود عمدی رفتار کنند. در یک بیمارستان در آمریکا، پرستاران شروع به پرسیدن از بیماران و مراقبان کردند: “آیا چیزی وجود دارد که در حال حاضر برای شما تهیه کنم؟” به جای “اگر به چیزی نیاز دارید به من اطلاع دهید”. همین تغییر کوچک به بیماران و سیستم‌های پشتیبانی آنها نشان داد که برای گوش دادن و مراقبت واقعی وقت گذاشته‌اند.حتی با بهترین مراقبت‌های بالینی، بیمارستان‌های کودکان می‌توانند ناآگاهانه موانعی را برای بیماران و خانواده‌هایشان در طول ویزیت‌های معمول یا برنامه‌ریزی نشده ایجاد یا حفظ کنند.
به جز ویزیت های معمول، مراقبین قصد ندارند به بیمارستان شما مراجعه کنند. در عجله، آنها اغلب فراموش می کنند یا فکر نمی کنند چیزهای ضروری مانند شیر خشک بچه، پوشک، محصولات بهداشتی، تنقلات و غیره را بسته بندی کنند. این می‌تواند برای خانواده‌ها ناراحتی بیشتری ایجاد کند، به‌ویژه اگر برای تأمین این اصول اولیه، آنها از کنار تخت کودک خود خارج شوند. وسایل ضروری را برای مراقبانی که به طور تصادفی اقلام ضروری را پشت سر میگذارند، ذخیره کنید.
ارتباط
برای بیماران و مراقبانی که از مکان‌های مختلف بازدید می‌کنند، علائم ثابت به آنها کمک می‌کند تا با سهولت بیشتری در محل شما حرکت کنند – حتی اگر ممکن است با یک سایت نسبت به سایت دیگر کمتر آشنا باشند. قرار دادن علائم ثابت و سایر اشکال بصری ارتباط مانند نشانگرهای وضعیت اتاق برای کارکنان بالینی نیز حتی مفید است.
برخی از مراقبان می خواهند همه چیز را در مورد وضعیت فرزند خود بدانند. این به معنای شنیدن به‌روزرسانی‌های مثبت و منفی و گنجاندن آنها در راندها و بحث‌ها است. اگر مراقبی نتواند بخشی از گفتگو در مورد سلامت فرزندش باشد، حتی اگر خبر جدیدی وجود نداشته باشد، همچنان احتمالاً به‌روزرسانی‌هایی را از تیم مراقبت می‌خواهد تا تأیید کند که چیزی تغییر نکرده است.
مراقبان احساس می‌کنند که می‌دانند معمولاً فرزندشان چگونه است، بنابراین از پزشکان و پرستاران انتظار دارند که وقتی چیزی را به نظر می‌رسند، آنها را جدی بگیرند. در حالی که بسیاری از اعضای خانواده کودکان تجربه پزشکی ندارند، آنها تجربه طولانی مدت با شرایط کودک خود دارند، به خصوص اگر یک بیماری مزمن باشد. کارکنان بالینی را راهنمایی کنید تا در توضیح شرایط خود بسیار مهربان باشند تا از تحقیر آمیز به نظر نرسند