با توجه به هزینه‌ها و دشواری جذب خیرینی که بطور مداوم به خیریه‌ها کمک کنند؛ لزوم وجود منبع دیگری برای کسب درآمد برای خیریه مشخص می‌گردد. از جمله راهبردهایی خیریه‌ها برای حل این مشکل در پیش می‌گیرند؛ تهیه و فروش اقلام مختلف و اختصاص دادن درآمد حاصل به اقدامات خیریه می‌باشد. در این مقاله از سری مقاله‌های خیریه التیام، به بررسی این راهکار می‌پردازیم.

مقدمه

در دنیای امروز خیریه‌ها نقش مهمی در در کاهش فاصله طبقاتی، کمک به قشر کم‌درآمد جامعه، ارتقای سطح اقتصادی افراد نیازمند و بالا بردن سطح فرهنگی از طریق آموزش به افراد، ایفا می‌کنند. از آنجایی که بسیاری از خیریه‌ها به‌طور مستقیم تحت حمایت دولت نیستند و از دیگر نهادهای رسمی بودجه دریافت نمی‌کنند؛ لازم است به فکر منبع دیگری برای دریافت پول باشند. با توجه به بالا رفتن روزافزون هزینه‌ها و نیز دشواری جذب خیرینی که بطور مداوم به خیریه‌ها کمک کنند؛ لزوم وجود منبع دیگری برای کسب درآمد برای خیریه مشخص می‌گردد. از جمله راهبردهایی که برخی خیریه‌ها برای حل این مشکل در پیش می‌گیرند، تهیه و فروش اقلام مختلف و اختصاص دادن درآمد حاصل از این اقلام به اقدامات خیریه می‌باشد. در این مقاله از سری مقاله‌های خیریه التیام، به بررسی این راهکار می پردازیم.

اهمیت محصولات خیریه

همانطور که پیش‌تر بیان شد؛ برخوردار بودن از منبعی دیگر برای دریافت پول و عدم اتکا به حمایت خیرین، برای خیریه‌ها لازم و ضروری می‌باشد. محصولات خیریه‌ها راهکاری مناسب برای کمک به پیش بردن اهداف خیرخواهانه هستند.

برای انتخاب محصول چه معیارهایی باید مورد توجه قرار گیرند؟

برای انتخاب محصول، باید نهایت دقت را به خرج داد. انتخاب محصولی که تناسب و سنخیتی با اهداف سازمان ندارد، نه‌تنها کمکی برای دستیابی به اهداف خیرخواهانه نمی‌کند، بلکه ممکن است اعتبار خیریه را در جامعه کاهش داده و مردم را نسبت به آن بی‌اشتیاق کند.

در این راستا خیریه التیام به فروش جاکلیدی‌های آریل برای حمایت از کودکان بستری در بیمارستان پرداخته است.

آریل خیریه التیام

مزایای فروش محصولات خیریه

فروش چنین محصولاتی نه‌تنها به خیریه‌ها در زمینه مالی کمک می‌کند؛ بلکه موجب می‌شود چهره‌ای مثبت از خیریه در ذهن مردم و جامعه شکل گرفته و کالای مذکور به نوعی نماد برای خیریه مبدل گردد. در دنیای شلوغ امروز، برخورداری از نمادی که بتوان آن را به خیریه نسبت داد؛ مزیت رقابتی بزرگی محسوب می‌شود که می‌تواند خیریه را از دیگر سازمان‌های مشابه متمایز سازد و در ذهن مخاطب ماندگار کند. این مزایا می‌توانند به نوبه خود بر نگرش مصرف‌کننده تاثیر مثبت بگذارند. در صورتی که مخاطب به وسیله محصولی که تهیه کرده احساس نزدیکی عاطفی به خیریه و اهداف آن داشته باشد و جذب حمایت‌های مادی و معنوی برای خیریه مذکور آسان‌تر می‌گردد. در برخی مواقع محصولات خیریه‌ها توسط مددجویان تهیه می‌شود. در چنین مواردی تهیه و خریداری این محصولات به طور مستقیم به توانمندسازی مددجویان کمک کرده و با کمک به بهبود وضع اقتصادی، به حل شدن بسیاری از مشکلات او می‌انجامد.

در راستای برآورده‌سازی این اهداف، خیریه التیام با راه‌اندازی سایت قاصدک به فروش محصولاتی می‌پردازد. تمام عواید حاصل از فروش این محصولات به مددجویان خیریه اختصاص پیدا می‌کند.

چرا باید محصولات خیریه را تهیه کنیم؟

با خرید محصولاتی که توسط خیریه‌ها تولید می‌شوند، افزون بر تهیه یک وسیله موردنیاز می‌توانیم مسئولیت اجتماعی خود در رابطه با هم‌نوعانمان را انجام داده و مرهمی بر زخم‌های افرادی باشیم که چشم امید به ما دارند. مبالغی که از خرید این محصولات اندک‌اندک جمع می‌شوند می‌توانند در زندگی‌ افرادی نیازمند، تاثیرات بزرگی بگذارند و این گونه محصولی کوچک، به تاثیری شگرف بینجامد.